Audi A6 C5 2.0 130 KM to odpowiedź marki na potrzeby użytkowników szukających benzynowego kompromisu – prostoty, niskiego spalania i umiarkowanych osiągów. Czterocylindrowa jednostka benzynowa (ALT) wykorzystuje klasyczny wtrysk pośredni i zmienne fazy rozrządu, co pozwala na przyjemną elastyczność i płynność jazdy. Setka pojawia się już po 10,9 s, V-max przekracza 200 km/h, a spalanie, przy spokojnej jeździe w trasie, nie przekracza 7 l/100 km (miasto 9,5–10,5 l). Największą zaletą jest trwałość mechaniki – motor akceptuje LPG, części dostępne tanio, naprawy prostego rozrządu (pasek/rolki) są tanie, a przy regularnej wymianie oleju i świec jednostka spokojnie przejeżdża 350–400 tys. km bez poważniejszych remontów. Mocną stroną jest komfort – miękkość zwieszenia i wyciszenia, przestronna kabina, szeroka ławka z tyłu, ergonomiczny kokpit, ponadczasowa stylistyka wnętrza i odporna na przetarcia tapicerka. Wady tej odmiany: wycieki oleju z pokrywy zaworowej i uszczelniaczy wału, sporadyczne awarie cewek zapłonowych, krokowca, przepływomierza, czasem nieszczelności kolektora dolotowego czy wycieki płynu chłodniczego z okolic pompy wody. Znane są przypadki przeskakujących zębów paska rozrządu (wada napinacza – wymiana co 90 tys. km). Zawieszenie po ok. 170–200 tys. km wymaga gruntownego serwisu (amortyzatory, tuleje, sworznie). Elektronika jest stabilna, drobne awarie dotyczą komfortu (szyby, zamek, wskaźniki, klimatyzacja). Model nie zapewnia emocji sportowych, lecz jeśli ktoś ceni przewidywalną codzienną eksploatację i niskie rachunki – to idealna propozycja na uniwersalny samochód rodzinny lub służbowy.