Audi A6 C5 2.7 T 230KM to legendarna benzyna V6 biturbo, znana zwłaszcza z modeli S4/S6 oraz kultowych projektów tunerskich. Dysponuje mocą 230 KM i momentem 310 Nm, przyspieszając do 100 km/h w 6,8 s oraz osiągając ponad 245 km/h. Największy plus to niesamowita elastyczność, moment dostępny w szerokim zakresie, legendarną podatność na tuning (przy małym nakładzie możliwe podniesienie mocy do 300+ KM). Motor cechuje się kulturą pracy wyższej klasy – płynność, cichy bieg, natychmiastowa reakcja na gaz. Zawieszenie w tej wersji bywa sportowo zestrojone, a napęd quattro zapewnia niezrównaną trakcję i bezpieczeństwo niezależnie od pogody. Komfort wnętrza: szerokie fotele, solidne materiały, świetna ergonomia kokpitu i komplet opcji (klimatronic, tempomat, komputery pokładowe, topowe audio). Słabe strony? Wysokie koszty serwisowania: dwie turbosprężarki (po 160–200 tys. km wymagają regeneracji), wycieki oleju z dekli, przewodów i intercoolera, typowe awarie cewek zapłonowych, przewodów, świec (wymiana kompletu co 60 tys. km). Kolejnym problemem jest rozciągający się łańcuch wałków rozrządu oraz przebicia przewodów, wymagające precyzyjnej diagnostyki. Model nie nadaje się do gazu (problematyczne smarowanie zaworów). Skrzynia automatyczna Tiptronic wymaga serwisu (olej co 60 tys. km), a zawieszenie (szczególnie sport) regeneracji już po 160–180 tys. km. Największe wyzwanie to kosztowny serwis układu dolotowego, intercoolerów i wydechu oraz trudny dostęp podczas napraw, co podnosi koszty robocizny. Elektronika bez większych problemów – typowo awarie systemów komfortu, czujników i klimatyzacji. To auto – klasyk marzeń pasjonatów, lecz wyłącznie dla świadomych użytkowników, gotowych na wysokie rachunki za serwis klasy GT.