AUDI A6 C5 4.2 QUATTRO 300KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A6 C5 4.2 Quattro 300KM to flagowa wersja generacji C5 – esencja niemieckiego GT, łącząca mocarną V8, napęd quattro i luksusową kabinę. Wolnossący, ośmiocylindrowy silnik 4.2 o mocy 300KM i 400Nm momentu rozpędza auto do 100km/h w 6,4s i spokojnie ciągnie do elektroniki w okolicach 250km/h. Komfort to najwyższy poziom klasy premium: szerokie, skórzane fotele, pełna elektryka, klimatronik, aluminiowe dekoracje i wyciszenie typowe dla aut wyższych segmentów. Największe plusy to monumentalny dźwięk V8, legendarna trwałość mechaniczna (przy regularnej wymianie oleju i serwisie rozrządu auta osiągają bardzo wysokie przebiegi) oraz trakcja quattro – gwarant stabilności w każdych warunkach. Słabe punkty: wysokie spalanie (miasto 16–18 l/100km, trasa 10–12 l/100km), bardzo kosztowny serwis rozrządu (łańcuch, wariatory – całość wymaga często demontażu przodu samochodu), awarie cewek, świec oraz przewodów WN (wymiana kompletów kosztowna i czasochłonna), wycieki oleju (pokrywy zaworów, simmeringi wału, często przy dużych przebiegach). Zawieszenie wysokiego komfortu, po latach wymaga serwisowania (amortyzatory, tuleje, wahacze). Elektronika bardzo rozbudowana (wszystkie systemy komfortu i bezpieczeństwa), rzadkie lecz kosztowne awarie ABS, ESP, klimatyzacji czy wyświetlaczy. Model przeznaczony dla pasjonatów klasy premium, gotowych na wysokie koszty paliwa i serwisu, w zamian za wyjątkowy prestiż, prowadzenie, komfort i brzmienie V8.