AUDI A6 C5 FL 2.5 TDI 163KM BFC/BCZ/BDG – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A6 C5 FL 2.5 TDI 163KM (BFC/BCZ/BDG) to ostatnia i najbardziej dopracowana generacja wysokoprężnych V6 w tym modelu, oferująca topową dynamikę i możliwości, jakie trudno znaleźć w równie starych dieslach. Silnik rozwija 163KM i 370Nm (0–100 km/h: 9,4 s), zapewniając fantastyczną elastyczność, superkomfort w trasie, bardzo cichą pracę i trwałość nawet przy bardzo wysokich przebiegach. Spalanie realne: 6,5–7,2 l/100 km w trasie, miasto 8,5–9,2 l. Największy plus tej odmiany to poprawiona głowica, nowa mapa wtrysków, solidniejsze turbo i modernizowana pompa, dzięki którym poprawiono odporność na zapowietrzenia i skrócono ryzyko poważnych awarii. Wnętrze bardziej luksusowe po liftingu, świetne wygłuszenie, szerokie fotele, topowe wyposażenie (nawigacja, skóra, LED, climatronic, systemy bezpieczeństwa). Główne minusy: bardzo kosztowna obsługa rozrządu (serwis dwóch pasków, napinaczy i rolek), pompa VP44 – nawet udoskonalona – może się popsuć (elektronika, nieszczelności, tryb awaryjny), wymagająca regeneracji turbo po 220–280 tys. km, typowe wycieki spod dekli i intercoolera, naprawy zawieszenia (wielowahaczowy układ wymaga gruntownych renowacji po dużych przebiegach). Samochód nie znosi zaniedbań serwisowych – regularny serwis rozrządu, pompy paliwa i turbo jest kluczowy dla trwałości. Natomiast elektronika (FL) bardzo przewidywalna, błędy comfortu czy czujników parkowania pojawiają się głównie po kilkunastu latach. Auto rekomendowane do jazdy głównie pozamiejskiej i dla osób eksploatujących dużo, ceniących komfort, dynamikę i legendarną trwałość diesli Audi, akceptujących wyższe koszty długookresowej eksploatacji.