Audi A6 C5 FL 4.2 V8 Quattro 300KM to topowa benzyna segmentu E z przełomu wieków – propozycja dla koneserów i osób poszukujących prestiżu, mocy i komfortu bez kompromisów. Ośmiocylindrowe, wolnossące V8 generuje 300KM i 400Nm, co daje sprint do setki w 6,4s i przekracza 250km/h (elektroniczny ogranicznik). Kultura pracy, natychmiastowa reakcja na gaz, dźwięk V8 oraz płynność przyspieszania to cechy nieosiągalne dla nowych, doładowanych jednostek czterocylindrowych. Model po FL to ideał pod względem komfortu i prowadzenia: adaptacyjne zawieszenie, napęd quattro, tiptronic, szeroka kanapa, skórzane wykończenie wnętrza, komplet systemów bezpieczeństwa, audio premium, klimatyzacja czterostrefowa – to codzienność tej limuzyny. Największe zalety to jednostka mechaniczna – wytrzymuje ponad 400 tys. km, jeśli regularnie serwisowany jest rozrząd (łańcuch, wariatory, napinacze – serwis wymaga demontażu przodu auta), stosuje się wysokiej jakości olej i wymienia świece, cewki oraz przewody (co 60 tys. km). Niestety, użytkownik musi zaakceptować bardzo wysokie spalanie (miasto 16–20 l/100 km, trasa 10–12 l), kosztowny serwis napędu oraz typowe wycieki oleju spod dekli i simmeringów oraz wycieki płynu chłodniczego (pompa, chłodnice). Po dużych przebiegach problemem bywają czujniki ABS/ESP, awarie wariatorów rozrządu i czasem elektronika comfortu. Zawieszenie wymaga regulaminowej wymiany (amortyzatory, wahacze) co 150–180 tys. km. To auto dla świadomych użytkowników – kosztowne w utrzymaniu, wymaga regularnego serwisu i uwagi specjalistów z VAG – ale w zamian oferuje niezrównany komfort, brzmienie, przyspieszenie i bezpieczeństwo w każdej sytuacji.