Audi A6 C6 2.8 V6 24V FSI 210KM (kode silnika CALA) to jedna z najbardziej klasycznych protobenzynowych propozycji trzeciej generacji – świetny wybór dla szukających klasy, stylu i komfortu bez turbo-strresu. Sześciocylindrowy, wolnossący motor rozwija 210 KM i 280 Nm, sprint do setki wynosi 7,7 s (quattro), a prędkość maksymalna przekracza 235 km/h. Konstrukcja FSI (bezpośredni wtrysk) daje niezłą dynamikę i płynność pracy, natomiast wymaga regularnego czyszczenia nagaru na zaworach ssących – objawy to falowanie obrotów, słabsza reakcja na gaz po ok. 80 tys. km. Auto zachwyca komfortem: znakomite wyciszenie, szeroka wygodna kanapa, topowe wyposażenie – climatronic, MMI/LED, skóra, audio Bang & Olufsen, szeroki zakres bezpieczeństwa. Model doskonale toleruje LPG – pod warunkiem montażu instalacji na dotrysk benzyny i regularnej kontroli luzu zaworowego. Największe problemy to rozciągający się łańcuch rozrządu (objaw: grzechotanie, błędy synchronizacji, wymiana po 120–160 tys. km), wycieki oleju z pokryw zaworowych i przewodów vacuum, awarie cewek zapłonowych, przepływomierza, czasem krokowca. Zawieszenie jest komfortowe, lecz przy dużych przebiegach wybijają się tuleje i amortyzatory. Elektronika jest dopracowana (po FL) – drobne awarie komfortu (zamek, szyby), czujniki parkowania i wskaźniki. Blacha odporna, choć po latach progi i ranty drzwi warto konserwować. To auto dla rodzin ceniących komfort i styl premium, gotowych na wyższe koszty serwisu w zamian za legendarną niezawodność i ponadczasową jakość prowadzenia.