Audi A6 C6 2.7 TDI CR 180KM z kodem silnika BPP to kompromis pomiędzy ekonomiczną eksploatacją a wysokim komfortem i typową dla segmentu premium dynamiką jazdy. Silnik V6 Common Rail generuje 180KM i aż 380Nm, umożliwiając sprint do setki w ok. 8,4 s i bezproblemowe utrzymanie autostradowych prędkości z pełnym obciążeniem. Największy atut to bardzo udana konstrukcja diesla CR – żeliwny blok, skuteczny układ wtryskowy i niewysilona turbosprężarka zapewniają wysoką odporność na przebiegi powyżej 400 tys. km przy właściwym serwisie. Auto docenia się za komfortową kabinę, szeroką kanapę, doskonałe wygłuszenie i efektowne, ergonomiczne wnętrze. Wyposażenie wysokiej klasy: MMI, podgrzewane i elektrycznie sterowane fotele, xenony, dobre audio, opcjonalny quattro oraz Tiptronic. Użytkownicy chwalą bardzo niskie spalanie jak na V6 – 6,2–7,2 l/100 km poza miastem, w mieście 8,5–9,5 l. Główne wady to podatność na zapychanie DPF przy jeździe miejskiej, wycieki oleju z turbo oraz pokryw zaworowych, sporadyczne awarie zaworu EGR (zacinanie, wypalanie, kontrolki), zużycie sprzęgła i dwumasy po ok. 180–220 tys. km, a także regeneracja wtrysków po dużym przebiegu (kosztowna, ale odwdzięcza się trwałością). Do typowych usterek należą pękające przewody podciśnienia, wymagające naprawy zawieszenie (tuleje, amortyzatory, sworznie) i elektronika kabiny (błędy czujników parkowania, klimatyzacji, podgrzewanych lusterek). Silnik wymaga cyklicznej wymiany paska rozrządu co 120–140 tys. km. Model chętnie wybierany przez firmy i osoby szukające taniego, komfortowego diesla klasy premium z łatwą dostępnością zamienników i tanimi naprawami.