AUDI A6 C6 3.2 V6 24V FSI 255KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A6 C6 3.2 V6 FSI 255KM to esencja prestiżowej, benzynowej limuzyny klasy wyższej średniej lat dwutysięcznych. Wolnossący V6 FSI o mocy 255 KM i 330 Nm przyspiesza 0–100 km/h w 6,9 s (z napędem quattro), gwarantując autentyczną frajdę z jazdy i komfort podróżowania. Plusem jest natychmiastowa reakcja na gaz, rewelacyjna elastyczność także na wysokich biegach i aksamitna praca silnika FSI. Wnętrze to wzór: szerokie fotele, topowe wyciszenie, komplet luksusowych udogodnień (MMI z nawigacją, klimatyzacja czterostrefowa, skórzana tapicerka, podgrzewane i wentylowane siedzenia, nagłośnienie BOSE, asystenci bezpieczeństwa). Model świetnie znosi duże przebiegi (przy regularnych serwisach nawet 350–400 tys. km), nie boi się długich tras, a komfort zawieszenia po FL to czołówka klasy E. Słabe punkty to niestety typowe dla FSI: powstawanie nagaru na zaworach ssących (objawy: spadek mocy, nierówna praca, konieczność mechanicznego czyszczenia co 80–120 tys. km), rozciągający się łańcuch rozrządu (symptom: grzechotanie na zimno, błędy synchronizacji – wymiana napinaczy, wariatorów i łańcucha kosztowna), wycieki oleju z pokrywy zaworowej, uszczelnień wału oraz pompki oleju. Wada to również podwyższone spalanie – realnie 11–14 l/100 km w mieście, 8–9,5 l w trasie. Regularna wymiana świec i cewek co 60 tys. km oraz ścisła kontrola układu chłodzenia (pompa wody, zbiornik wyrównawczy) są podstawą trwałości motoru. Skrzynia multitronic/tiptronic wymaga czystego, świeżego oleju (wymiana co 60 tys. km). Elektronika przewidywalna – sporadyczne usterki MMI, klimatyzacji, czujników parkowania i systemów komfortu. To model dla entuzjastów wysokiej klasy, osiągów i świetnego prowadzenia. Mimo kosztów serwisu, polecany do aut z pełną historią i dla tych, którzy szukają silnika benzynowego z charakterem GT.