Audi A6 C6 FL 2.8 V6 FSI 220KM stanowi topową wolnossącą benzynę tej generacji – dla osób, które łączą oczekiwania komfortu, dynamiki i prestiżu. Silnik generuje 220 KM oraz 280 Nm, a sprint do 100 km/h zajmuje 7,8 s – wyprzedzanie i jazda na autostradzie nawet przy pełnym obciążeniu są przyjemnością. Wersja po lifcie zyskała poprawiony rozrząd (mniej awarii napinaczy i hałasów) oraz optymalizację mapy sterownika, przez co silnik jest cichszy, jeszcze bardziej elastyczny i mniej paliwożerny niż poprzednie V6. Wnętrze to przykład pianki premium: szerokie, anatomiczne fotele, komplet MMI z nawigacją i opcjonalnym Bose, doskonała tapicerka (często skóra), zaawansowana klimatyzacja oraz pakiet bezpieczeństwa. Najważniejsze atuty to kulturę pracy, długowieczność przy skrupulatnym serwisie (wymiana oleju, rozrządu, świec, filtrów), bardzo uniwersalną eksploatację oraz bezproblemową adaptację do LPG (zalecane instalacje na dotrysk benzyny). Wady? Nadal spotykane są nagary na zaworach ssących – objawia się to falowaniem obrotów, spadkiem mocy (czyszczenie co ok. 90–120 tys. km). Po 180 tys. km kontrola rozrządu (grzechotanie na zimno może oznaczać rozciągnięcie łańcucha/napinacza), konieczna jest też kontrola pomp wody (wycieki pod napinaczem głównym) i uszczelniaczy zaworowych. Typowe są sporadyczne wycieki oleju spod pokryw, simmeringów wału. Skrzynie multitronic/tiptronic wymagają regularnego serwisowania, a napęd quattro to duży plus eksploatacyjny przy jeździe w trudnych warunkach. Elektronika FL – nowoczesne MMI i czujniki, drobiazgi komfortu (zamki, ogrzewanie, parktronik, wskaźniki wyświetlania). Model rekomendowany miłośnikom klasycznych silników V6 wolnossących w limuzynie, chcącym przewidywalnych kosztów i nieoczywistej dynamiki klasy premium bez „turbo-stresu”.