AUDI A6 C7 2.8 V6 24V FSI 204KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A6 C7 2.8 V6 FSI 204KM to wolnossąca benzyna, która przenosi do nowej ery dawne cechy silników klasy premium: płynność, cichą pracę, odporność na LPG i prostotę eksploatacji. Motor rozwija 204 KM, 280 Nm i przyspiesza samochód do setki w 7,7 s; elastyczne przyspieszania oraz doskonała kultura pracy w mieście i trasie to jego niepodważalne atuty. Instalacja LPG? Wersja 2.8 FSI znosi ją bardzo dobrze, pod warunkiem regularnej kontroli luzu zaworowego i dotrysku benzyny. Auto wyposażone jest w nowoczesne multimedia (MMI), komfortowe welurowe lub skórzane fotele, strefową klimatyzację, szeroki wybór tapicerek i dekorów. Wnętrze zachwyca ergonomią, wygodą, doskonałym wyciszeniem i wysoką jakością plastiku oraz tkanin. Model uchodzi za bardzo trwały, jeśli użytkownik wymienia olej co max 12 tys. km, wykonuje regularne serwisy rozrządu (łańcuch, napinacze – kontrola po 120–150 tys. km, objawy: grzechotanie na zimno) i pilnuje czystości zaworów ssących (nagar, czyszczenie co 90–110 tys. km). Do typowych wad należą: wycieki oleju z pokrywy i wału korbowego po 180–220 tys. km, sporadyczne awarie pompy wody, cewek zapłonowych i świec. Blacharka, jak na klasę E, doskonale ocynkowana, lecz newralgiczne progi i ranty drzwi trzeba zabezpieczać po latach. Zawieszenie komfortowe, choć po 180 tys. km wymaga wymiany gum, amortyzatorów, łączników stabilizatora; automatyczna skrzynia multitronic/tiptronic wymaga regularnej wymiany oleju (co 60 tys. km), przy zaniedbaniu pojawiają się błędy i awarie konwertera. Elektronika auta wzorcowa, choć z wiekiem mogą pojawić się usterki czujników komfortu, parkowania i systemów bezpieczeństwa. To auto rodzinne premium, które zapewnia bezpieczną, ekonomiczną jazdę i po latach nie generuje drastycznych kosztów utrzymania.