Audi A6 C7 2.0 TDI CR 177KM (CFGC, CGLC) jest dynamiczną odmianą diesla polecaną do codziennej i trasowej eksploatacji. Motor generuje 177 KM, 380 Nm (0–100 km/h w 8,2 s), zapewnia bardzo dobrą elastyczność, wysoki komfort jazdy i umiarkowane zużycie paliwa (4,7–5,8 l trasa, 6,8–7,8 l miasto). Największym atutem jest trwałość głównego silnika – przy serwisie co 10–12 tys. km, wspieranym regularną wymianą rozrządu i kontrolą osprzętu, auto przekracza 400 tys. km przebiegu. Największe minusy: DPF – miejska eksploatacja szybko go zapycha, EGR zasyfia się nagarem (kontrolki błędów, spadek mocy), wycieki oleju przy dużych przebiegach spod dekli, turbo. Po 220–260 tys. km wymagane jest czyszczenie lub regeneracja wtryskiwaczy oraz serwis turbo przy objawach dymienia czy spadków mocy. Zawieszenie komfortowe, dobrze znosi polskie drogi, lecz wymaga inwestycji przy ponad 200 tys. km (amory, tuleje). Elektronika bardzo stabilna, poza drobiazgami komfortu i systemów multimedialnych. To świetny kompromis dla długodystansowców, flot i aktywnych rodzin – duże, przewidywalne auto z niskimi kosztami, pod warunkiem zachowania dyscypliny serwisowej i uwagi na DPF/EGR.