AUDI A6 C7 FL 2.0 16V TFSI 252KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A6 C7 FL 2.0 16V TFSI 252KM to jedna z najnowocześniejszych benzynowych odmian po liftingu siódmej generacji, która łączy w sobie osiągi, komfort i zaawansowane technologie typowe dla aut premium. Czterocylindrowy silnik TFSI o mocy 252KM i 370Nm rozwija moc już od 1600 obr./min, co pozwala na świetne przyspieszenie – do 100 km/h auto rozpędza się w 6,6 s, a realna prędkość maksymalna sięga 250 km/h. Jednostka korzysta z najnowszej generacji wtrysku bezpośredniego, turbosprężarki i systemu AVS (zmienne fazy rozrządu i skoku zaworów), które pozwalają na płynne dostosowanie charakterystyki silnika do warunków jazdy i oczekiwanej dynamiki. Największym atutem tej wersji jest bardzo dobra elastyczność, cicha praca i znakomite osiągi niepowodujące bolesnego wzrostu zużycia paliwa – w trasie łatwo osiągnąć 6,8–7,2 l/100 km, w mieście ok. 9–10,5 l. A6 tej generacji wyróżnia się również znakomitym wyciszeniem kabiny, wysoką jakością wykończenia (MMI Navigation Plus, Virtual Cockpit, wysokiej klasy system audio, klimatyzacja 4-strefowa, liczne opcje tapicerek i dekorów). Komfort podróżowania podnosi skutecznie adaptacyjne zawieszenie, stabilność prowadzenia zapewniają nowoczesne układy wspierające kierowcę (ADAS, systemy półautonomiczne w ruchu miejskim). Wśród wad najczęściej wymieniane są: powstawanie nagaru na zaworach ssących (przy jeździe miejskiej konieczne jest czyszczenie co ok. 80–100 tys. km), rozciągający się łańcuch rozrządu (wymiana lub inspekcja zwykle po 120–150 tys. km; objawy: grzechotanie na zimno, błędy sterownika), szybkie zużycie świec i cewek (co ok. 50–60 tys. km), sporadyczne wycieki oleju z pokrywy zaworowej oraz turbo po dużych przebiegach. Silnik nie toleruje LPG z uwagi na bezpośredni wtrysk. Przy zaniedbaniach serwisowych pojawiają się także błędy zaworu PCV (odma) i nieprawidłowa praca pompy wody. Skrzynia S tronic wymaga wymiany oleju co 60 tys. km (zaniechanie prowadzi do awarii mechatroniki). Zawieszenie – choć komfortowe – wymaga po 160–200 tys. km wymiany amortyzatorów i tulei. Elektronika kabiny, systemy komfortu i obsługi multimediów na bardzo wysokim poziomie, jedyne typowe defekty to sporadyczne awarie czujników, klimatyzacji czy systemów keyless. To doskonały kompromis dla użytkownika szukającego nowoczesnego, dynamicznego i wygodnego auta klasy E, wymagającego jednak regularnej profilaktyki TFSI.