Audi A6 C7 FL 3.0 TDI CLEAN DIESEL 320KM (CVUA) to absolutnie topowa odmiana diesla drugiej połowy generacji C7 – projektowana jako konkurent dla aut klasy Performance, którym nie straszna trasa ani wyższy rachunek benzynowy. Sercem auta jest trzylitrowa jednostka BiTDI – podwójnie doładowana, rozwijająca 320 KM i aż 650 Nm, rozpędzająca A6 do setki w zaledwie 5,0 s. Osiągi? Prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h, a elastyczność na każdym biegu – wzorcowa. Jakość jazdy realizowana przez napęd quattro, automatyczną przekładnię tiptronic o 8 przełożeniach i adaptacyjne zawieszenie osiąga klasę GT – stabilność auta z pełnym obciążeniem i przy wysokich prędkościach nie ustępuje sportowym benzynom, a komfort podróżowania przy normalnej jeździe – zaskakuje nawet wybrednych. Luksusowe wnętrze wyznacza standardy segmentu: wyciszenie (szyby akustyczne), fotele z rozbudowaną elektryką, masażem i podgrzewaniem, MMI Touch z dużym ekranem, audio Bang&Olufsen, ambientowe podświetlenie, personalizacja klimatyzacji i pełen pakiet bezpieczeństwa (asystenci, head-up, asystent zmiany pasa, matrycowe LED-y itd.). Wzorem BiTDI jest także fenomenalna kultura pracy silnika – brak typowych dla diesli wibracji, wyczuwalna moc pod nogą i bardzo niska głośność w kabinie. Spalanie realne: trasa 7,2–8,0 l/100 km, miasto 8,8–10,5 l. Najważniejsze minusy: obsługa AdBlue (błędy czujników, pompka, przewody po 180–240 tys. km – kosztowne naprawy), szybkie zużycie DPF przy jeździe miejskiej, sporadyczne awarie piezoelektrycznych wtryskiwaczy (regeneracja po 200–220 tys. km), typowe wycieki spod dekli i intercoolera. Po intensywnych przebiegach wymagany serwis turbosprężarek i układu przekładni (regularna wymiana oleju!). TIPTRONIC bardzo wytrzymały, ale nie wybacza przekroczonych interwałów olejowych. Elektronika auta bardzo bogata, lecz po latach pojawiają się aktualizacje systemów MMI, awarie czujników parkowania i komfortu czy softu tempomatu. Zawieszenie adaptacyjne (Drive Select) wymaga regularnej inspekcji gum, amortyzatorów i przeglądu elektroniki. To auto dla poszukiwaczy najmocniejszych wersji, bezkompromisowej dynamiki i komfortu – nie toleruje zaniedbań, lecz odwdzięcza się mocą, prestiżem i wyśmienitą trwałością klasy premium.