Audi A6 C8 45 TDI V6 231KM (kod DDVE) to jeden z najlepiej wyważonych kompromisów współczesnego segmentu premium. Pod maską znajdziemy sześciocylindrowego diesla 3.0 V6 Common Rail, rozwijającego 231 KM i aż 500 Nm, który w praktyce zapewnia wyjątkową elastyczność w każdych warunkach i umożliwia komfortowe pokonywanie długich tras oraz sprawne poruszanie się nawet w ruchu miejskim. Sprint do 100 km/h trwa ok. 6,5 s (z napędem quattro), prędkość maksymalna przekracza 250 km/h, a autostradowa elastyczność i rezerwa momentu są znakomicie odczuwalne przy każdym dociśnięciu gazu. Wnętrze tej generacji A6 zachwyca nie tylko jakością materiałów (aluminium, matowa skóra, nowoczesne dekory), ale również świetną ergonomią, bogactwem systemów bezpieczeństwa i luksusowymi detalami – klimatyzacja wielostrefowa, ambientowe podświetlenie, dwa duże ekrany MMI Touch, pakiet nagłośnienia high-end i rozbudowana galeria asystentów bezpieczeństwa. Zaletą tej wersji jest rewelacyjne wyciszenie kabiny i miękkość resorowania, nawet na 20-calowych felgach. Zawieszenie adaptacyjne płynnie dopasowuje się do stylu jazdy oraz rodzaju nawierzchni, a bogata paleta ustawień (Drive Select) pozwala dostosować charakter auta do indywidualnych preferencji. Spalanie pozytywnie zaskakuje – w trasie można zejść do 5,8–6,6 l/100 km, w mieście rzadko przekracza 8,5 l, co przy tej masie i dynamice należy uznać za klasowy wzór. Sam silnik, zbudowany w standardzie Euro 6d-Temp, wyposażony jest w system SCR/AdBlue, rozbudowany DPF i podwójny EGR, co wymaga regularnego serwisowania, uzupełniania płynu AdBlue i dbałości o system recyrkulacji spalin. Najczęstsze wady tej odmiany to przede wszystkim: konieczność regularnych tras w celu uniknięcia zapchania DPF (jazda wyłącznie miejska kończy się wymuszonymi regeneracjami, spadkiem mocy lub nawet awarią filtra), sporadyczne awarie czujników NOx związanych z systemem AdBlue oraz chłodnicy EGR, wycieki oleju spod dekli po większych przebiegach, a także typowe dla współczesnych silników V6 przypadki regeneracji wtryskiwaczy po ok. 250–300 tys. km. Skrzynia S tronic wymaga wymiany oleju co 60 tys. km – niedbalstwo grozi awarią mechatroniki. Zawieszenie po długim przebiegu wymaga wymiany gum, tulei, amortyzatorów; egzemplarze eksploatowane agresywnie mogą wymagać wcześniej interwencji w elementy układu napędowego quattro i wału. Elektronika jest wysoce rozwinięta i stabilna, choć wymaga regularnych aktualizacji, czasem pojawiają się błędy w systemach komfortu, multimediach lub asystentach jazdy. Audi A6 C8 45 TDI V6 231KM jest wciąż jednym z najlepiej wyważonych kompromisów segmentu – łączy komfort, rewelacyjnie cichą i dynamiczną jazdę z umiarkowanym spalaniem i przewidywalnością kosztów, pod warunkiem regularnych, sumiennych serwisów.