AUDI A6 C8 FL 2.0 40 TDI EVO 204KM DFBA – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A6 C8 FL 2.0 40 TDI EVO 204KM (DFBA, po FL) to diesel zaprojektowany z myślą o osobach potrzebujących więcej dynamiki, nie rezygnując przy tym z przewidywalnych kosztów eksploatacji i typowego dla Audi klasy premium komfortu. Modernizowany silnik 2.0 TDI generuje 204 KM i 400 Nm, zapewniając przyspieszenie do setki w 7,2 s i maksymalną prędkość nawet 240 km/h. Spalanie – jedna z największych zalet tej odmiany: trasa 4,7–5,5 l/100 km, miasto 6,6–7,8 l. Po liftingu auto otrzymało szersze ekrany MMI, pakiet ambientu, lepsze wyciszenie oraz nowoczesny system SCR/AdBlue spełniający najnowsze normy emisji. Diesel ten wykazuje się dużą odpornością na długą eksploatację, dobrze znosi gorsze paliwo, a turbo i osprzęt wytrzymują przebiegi rzędu 300 tys. km (przy regularnym serwisie). Zaleca się wymiany oleju co 10–12 tys. km i kontroli paska rozrządu co 120–140 tys. km. Wadą pozostaje podatność na zapychanie DPF, szczególnie jeśli auto użytkowane wyłącznie w mieście (pilnuj przepalania na trasach!). Zdarzają się przypadki awarii EGR (zacinanie, nagary), wycieki spod pokryw, intercoolera i turbo oraz incydentalnie kłopoty z systemem AdBlue: błędy czujnika NOx, pompy, czy zamarzanie przy niskich temperaturach. Po 220–260 tys. km regeneracji wymagają wtryskiwacze CR i sprzęgło/dwumasa (szczególnie w manualach). Zawieszenie po FL komfortowe, najczęściej wymiana amortyzatorów/tulei po 180–220 tys. km, elektronika auta dopracowana, acz soft MMI wymaga czasem aktualizacji. Model ten rekomenduje się flotom, rodzinom i aktywnym użytkownikom, którzy oczekują przewidywalności i trwałości w codziennym komfortowym użytkowaniu.