AUDI A6 C8 FL 2.0 45 TFSI EVO 265KM GPF DMTA – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A6 C8 FL 2.0 45 TFSI EVO 265KM GPF (DMTA) to esencja nowoczesnej benzyny premium klasy średniej – wybierana przez użytkowników oczekujących świetnych osiągów, przyzwoitej ekonomii i niskich kosztów obsługi na tle mocniejszych V6. Silnik 2.0 TFSI (EVO) generuje 265 KM i 370 Nm już od niskich obrotów, sprint do setki: 6,0 s (z quattro), V-max ograniczony do 250 km/h. System mild hybrid 12V/48V umożliwia cichą pracę na postoju, żeglowanie oraz szybką reakcję napędu podczas dynamicznej jazdy. Zoptymalizowana jednostka korzysta z filtra GPF (cząstek stałych), dzięki czemu spełnia normy Euro 6d, a jednocześnie nie wykazuje strat mocy. Plusem wersji DMTA jest natychmiastowa reakcja na gaz, cicha praca nawet przy mocnym obciążeniu i szeroki zakres wyposażenia: nowy MMI Touch, cyfrowy kokpit, pełny pakiet ambient, topowe fotele, zaawansowane systemy bezpieczeństwa (matrycowe LED, Lane Assist, Pre Sense, adaptive cruise itd.), a w wersjach quattro komfort prowadzenia stoi na czele klasy. Wady? Typowe dla serii TFSI: łatwo powstający nagar na zaworach ssących (zalecane czyszczenie co 80–100 tys. km), rozciągający się łańcuch rozrządu (objaw: grzechotanie na zimno, kontrola po 110–130 tys. km), szybkie zużycie świec i cewek (pełny komplet co 50–60 tys. km), sporadyczne wycieki spod dekli i turbo przy wysokim przebiegu, awarie systemu mild hybrid (bateria/pasek/soft co 100–150 tys. km). System GPF potrafi się zapychać po długich, miejskich trasach lub agresywnej jeździe (profilaktyczne „przepalanie”). Skrzynia S tronic wymaga wymiany oleju co 60 tys. km (przy zaniedbaniach – awaria mechatroniki). Komfort zawieszenia pozostaje na wysokim poziomie (adaptacyjne, przewidywalna żywotność ok. 160–200 tys. km do wymiany tulei i amortyzatorów), elektronika auta bardzo przewidywalna, choć po kilku latach pojawiają się drobiazgi (soft, wskaźniki, komfort, czujniki parkowania). Model nie toleruje LPG (wtrysk bezpośredni). Audi A6 C8 FL 2.0 45 TFSI EVO 265KM GPF to świetny wybór dla tych, którzy cenią wydajność, komfort na lata i atrakcyjny poziom serwisowy – regularna profilaktyka to podstawa długoletniej radości z jazdy!