Audi A6 C8 FL 3.0 55 TFSI EVO 340KM GPF (DLZA) to flagowy wybór dla amatorów nowoczesnych limuzyn GT – stworzony z myślą o osobach, które wymagają od samochodu nie tylko prestiżu, ale też niepowtarzalnej dynamiki, komfortu i bezkompromisowych rozwiązań technologicznych. Pod maską: trzylitrowy V6 TFSI 340 KM (500 Nm), mild hybrid 48V oraz filtr cząstek stałych GPF. Osiągi: 0–100 km/h w 5,1 s (quattro), elastyczność i aksamit pracy pozostają poza zasięgiem czterocylindrowych rywali. Zoptymalizowana główna mechanika (nowy, trwalszy łańcuch rozrządu), szybsza skrzynia S tronic, wide adaptacyjne zawieszenie i napęd quattro to połączenie, które daje komfort oraz trakcję na najwyższym poziomie. Wnętrze to definicja premium: nowoczesny MMI Touch, szeroki cyfrowy kokpit, klimatyzacja czterostrefowa, najlepiej wygłuszone Audi w historii tej linii, rozbudowane opcje tapicerki, wykończeń, systemów nagłośnienia. Pakiet asystentów (matrix LED, lane, night vision, adaptive cruise, head-up, personalizacja ambientu) wystawia A6 na szczyty klasy E. Wspaniałą zaletą tej jednostki jest kontrolowane spalanie (autostrada ok. 8,0–8,5 l, miasto 10–11 l – rekordowo nisko jak na takie osiągi!), wytrzymałość głównej mechaniki (olej co 10–12 tys. km, regularna inspekcja rozrządu, obsługa hybrydowego paska/baterii po 100–140 tys. km). Słabe strony: nadal powstawanie nagaru na ssących (zalecane czyszczenie co 80–100 tys. km), sporadycznie rozciągający się łańcuch rozrządu (kontrola po 110–130 tys. km, objaw: grzechotanie/hałas), wycieki spod dekli, wymiana świec/cewek co 55–65 tys. km, okresowe awarie systemu mild hybrid (bateria/soft/pasek). GPF potrafi się zapchać przy miejskiej eksploatacji oraz po często uruchamianych zimnych startach – regularna trasa jest wskazana! Skrzynia wymaga oleju co 60 tys. km. Elektronika auta pierwsza liga – incydenty: aktualizacje MMI, czujniki parkowania, błędy softu. Zawieszenie, choć trwałe, po ok. 150–180 tys. km wymaga inwestycji – gumy, amory, łączniki, aktywne siłowniki. To auto dla tych, którzy szukają najnowocześniejszego komfortu, dynamiki i estetyki klasy E – wymaga dbałości, ale daje satysfakcję pod każdym względem.