AUDI A7 4G 3.0 V6 24V TFSI 300KM CGWB CHMA – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A7 4G 3.0 V6 TFSI 300KM (CGWB, CHMA) to najbardziej rozchwytywana wersja benzynowej gamy A7 z mechanicznym doładowaniem – propozycja dla użytkowników oczekujących perfekcyjnych osiągów, nowoczesnych technologii i ponadprzeciętnego komfortu. Silnik 3.0 V6 TFSI CGWB/CHMA (kompresor) to połączenie mocy, miękkości i szybkości: przyspieszenie do 100 km/h trwa ok. 5,7 s, przy zachowaniu idealnej elastyczności i liniowego charakteru pracy. Zużycie paliwa: trasa 8,7–10,5 l/100 km, miasto ok. 12–14 l – jak na tę moc, bardzo przyzwoity wynik. Wnętrze A7 to szczytowy poziom: wyciszenie, fotele z szeroką regulacją i opcją masażu, ambient, nowoczesny MMI, panoramy, najlepsze systemy audio (Bang&Olufsen/Bose), pakiet bezpieczeństwa. Cechy wyróżniające wersje CGWB/CHMA na tle innych TFSI to poprawiona mapa sterownika, nowa generacja napinaczy rozrządu, trwalszy pasek osprzętu, lepszy intercooler i dostrajany układ sprężarki. Plusem jest rewelacyjna trwałość przy regularnym serwisie (olej co 10 tys. km, rozrząd kontrola po 120 tys. km), szeroki potencjał na tuning (350+ KM bez zmian mechanicznych), odporność na przeciążenia i wyjątkowa kultura biegu. Główne wady to: powstawanie nagaru na zaworach ssących (wymaga mechanicznego czyszczenia co ok. 90–100 tys. km), wycieki spod pokryw, napinacze łańcucha „grzechoczą” po ok. 120–160 tys. km, awarie cewek i świec (wymiana co 55–60 tys. km), okresowe przypadki awarii pompy wody i intercoolera. System S tronic wymaga wymiany oleju (60 tys. km), komputer osprzętu czasem wymaga aktualizacji (MMI, wskaźniki, adaptacyjny tempomat), a zawieszenie adaptacyjne – inwestycji (gumy, amortyzatory, łączniki) po ok. 150–200 tys. km. Model CGWB/CHMA zdecydowanie polecany jest aktywnym kierowcom ceniącym bezkompromisową dynamikę, kulturę pracy i prawdziwy luksus limuzyny coupe, z regularną profilaktyką serwisową!