AUDI A7 4G 3.0 TDI CR 245KM CDUC/CKVC – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A7 4G 3.0 TDI CR 245KM (CDUC/CKVC) to dynamiczna propozycja dla wymagających – V6 Common Rail generuje aż 245 KM i oszałamiające 500 Nm, które zapewniają sprint do 100 km/h w 6,3 s oraz znakomitą elastyczność przy każdej prędkości. Plusem tej wersji jest również imponująca kultura pracy, fantastyczna dynamika na długich trasach (autostradowy komfort, minimalne hałasy) i bardzo wysokie standardy wykończenia wnętrza (MMI, fotele sport, skóra, full audio, pakiet ambient, zaawansowane systemy bezpieczeństwa, często panorama). Napęd quattro, skrzynia S tronic/Tiptronic – całość daje pewność prowadzenia i bezpieczeństwo na każdej nawierzchni. Silnik uchodzi za bardzo trwały przy przestrzeganiu rygoru serwisowego: regularna wymiana oleju co 10–12 tys. km, rozrząd co 120–140 tys. km, kontrola turbo. Główne wady: stosunkowo wysoki koszt serwisowania filtra DPF (jazda miejska szybko go zabija – konieczne dłuższe trasy raz w tygodniu), okresowe awarie zaworu EGR, sporadyczne wycieki z pokrywy zaworowej, intercoolera, turbo po dużych przebiegach. Po 220–250 tys. km regeneracji wymaga turbo oraz wtryski CR (spadki mocy, dymienie), a zawieszenie adaptacyjne po 160–200 tys. km. Skrzynia Tiptronic/S tronic wymaga wymiany oleju co 60 tys. km. Elektronika auta bardzo przewidywalna, choć pojawiają się sporadycznie błędy czujników komfortu, parkowania, Klimatyzacji MMI. Model ten wybierany jest przez użytkowników oczekujących dynamicznego premium GT dla długodystansowców, przy regularnym serwisie odwdzięcza się trwałością i komfortem na najwyższym poziomie.