Audi A7 4G FL 2.0 16V TFSI 252KM to benzynowa propozycja po liftingu klasy premium GT, trafiająca w gusta tych, którzy oczekują niskiego spalania, świetnych osiągów i luksusowego wnętrza. Motor TFSI 2.0 generuje 252 KM oraz 370 Nm (już od 1600 obr./min) – auto przyspiesza do setki w 6,9 s (S tronic, quattro). System bezpośredniego wtrysku i turbo AVS zapewnia natychmiastowe reakcje, bardzo cichą pracę i dużą elastyczność nawet przy niskim spalaniu (trasa 6,5–7,3 l; miasto 8,7–10,5 l). Plusem tej wersji są także przemyślane multimedia – najnowszy MMI Touch, pełen ambient, szerokie, luksusowe fotele, pakiet bezpieczeństwa, opcjonalny head-up, audio Bang&Olufsen i bardzo wysokiej jakości tapicerki/dekory. Model wymaga regularnej wymiany oleju (co 10 tys. km), świec oraz cewek (co 55–65 tys. km), a typowe wady TFSI – nagar na zaworach ssących (czyszczenie profilaktyczne co 80–100 tys. km), rozciągający się łańcuch rozrządu (kontrola po 110–130 tys. km), sporadyczne wycieki spod pokryw zaworowych i turbo po dużych przebiegach. Skrzynia S tronic wymaga wymiany oleju co 60 tys. km, zawieszenie – przewidywalne, komfortowe, ale po 150–180 tys. km konieczny serwis gum/amorów. Elektronika auta bardzo nowoczesna i stabilna, choć aktualizacje softu MMI czy drobiazgi komfortu (centralny, parkowanie, klimatyzacja) pojawiają się po kilku latach. To auto dla wymagających komfortu, dynamicznej jazdy i niskich kosztów spalania – regularny, tani serwis pozwoli długo cieszyć się przewidywalną jazdą tej odmiany GT Audi.