AUDI A7 4G FL 3.0 TDI CLEAN DIESEL 272KM CRTC/CRTD – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A7 4G FL 3.0 TDI Clean Diesel 272KM (CRTC/CRTD) to nowoczesna limuzyna-coupe GT z wysokoprężnym sercem najnowszej generacji – synonim kombinacji siły, luksusu i trwałości na trasy. Silnik V6 3.0 TDI o mocy 272 KM i aż 580 Nm zapewnia doskonałe osiągi – przyspieszenie do setki w 5,7 s, ogromną elastyczność oraz cichą, komfortową jazdę także przy wyższych obrotach. Wersje Clean Diesel wyposażone są w zaawansowane systemy oczyszczania spalin – SCR (AdBlue), DPF i chłodnice EGR, bez problemu spełniają najsurowsze normy emisji. Największy atut to niezrównana długowieczność głównej mechaniki – przy wymianach oleju co 10–12 tys. km i regularnej profilaktyce DPF, silnik i osprzęt wytrzymują prawidłowo 400–500 tys. km. Adaptacyjna skrzynia S tronic, napęd quattro i luksusowo wykończone wnętrze (MMI Touch, Virtual Cockpit, pełna skóra, wentylowane fotele, ambient, asystenci bezpieczeństwa, nagłośnienie B&O/Bose) zapewniają prestiż i komfort, jakiego oczekuje segment premium. Spalanie? Trasa 6,2–7,0 l/100 km, miasto 7,8–8,9 l/100 km. Wady modelu wyraźnie przypominają o serwisowej dyscyplinie: jazda tylko na krótkich dystansach radykalnie skraca żywotność DPF, regeneracja turbo i wtryskiwaczy konieczna najczęściej po 220–250 tys. km, sporadycznie wycieki spod pokryw zaworowych i intercoolera, okresowe awarie AdBlue (czujnik NOx, pompka, przewody) po ok. 200 tys. km. Skrzynia S tronic wymaga wymiany oleju co 60 tys. km. Zawieszenie adaptacyjne wymaga kontroli amorów i tulei po 160–200 tys. km. Elektronika auta rozbudowana, lecz przewidywalna – najczęstsze awarie dotyczą drobiazgów komfortu, softu MMI, czujników parkowania, klimatyzacji czy podświetlenia. Model ten to idealnie wyważony kompromis między emocjami jazdy a ekonomią, polecany kierowcom pokonującym długie dystanse, flotowcom i menedżerom premium. Odpowiednio zadbane A7 3.0 TDI 272KM Clean Diesel odwdzięczy się latami bezawaryjnej eksploatacji o klasowej ekonomii i satysfakcji.