AUDI A7 4G FL 3.0 TDI ULTRA 218KM CSWB/CRTE – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A7 4G FL 3.0 TDI Ultra 218KM (CSWB, CRTE) stanowi kompromisową wersję diesla premium – 218 KM, 500 Nm, napęd na przód lub quattro, sprint 0–100 km/h: 7,3 s, niskie spalanie: trasa 5,1–5,9 l, miasto 6,8–7,5 l. Plusem jest doskonała trwałość jednostki CR, ponadprzeciętna kultura pracy i bardzo niskie koszty utrzymania przy regularnej obsłudze (olej, rozrząd, DPF, wtryski co 10–12 tys. km). Wnętrze pełne komfortu: nowoczesne MMI Touch, ambient, świetne audio, szerokie tapicerki i ergonomia, systemy bezpieczeństwa (lane assist, matryce LED). Wadą: szybkie zapychanie DPF przy miejskiej eksploatacji, okresowe wycieki spod dekli i turbo, rzadziej awarie EGR, regeneracja wtryskiwaczy ok. 220–260 tys. km, a tiptronic wymaga przeglądu i wymiany oleju. Zawieszenie miękkie, komfortowe, lecz po 170–220 tys. km wymaga usług. Elektronika przewidywalna, drobne defekty komfortu po kilku latach. Model idealny do codziennej jazdy, dużych przebiegów sensorycznych, dla wymagających komfortu na trasach, z niskimi kosztami na tle konkurencji.