AUDI A7 4K FL 2.0 45 TFSI 265KM GPF DMTA – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A7 4K FL 2.0 45 TFSI 265KM GPF DMTA to nowoczesna benzyna turbo klasy premium ze zaktualizowanym silnikiem EVO 2.0 TFSI (265 KM, 370 Nm od 1600 obr/min). Przyspiesza do 100 km/h w 6,2 s (quattro), prędkość maksymalna 250 km/h, spalanie w trasie 7,1–8 l, w mieście 9–10,2 l. System mild hybrid 12/48V i filtr GPF czynią ją przyjazną ekologicznie i podnoszą komfort jazdy (żeglowanie na wyłączonym silniku, bardzo ciche starty i restarty). Wnętrze premium – dwa ekrany MMI Touch, Virtual Cockpit, komfortowe wykończenia, fotele, szeroka personalizacja oraz zaawansowane multimedia i bezpieczeństwo. Zaletą jest szybka reakcja na gaz, pełny komfort podróżowania i tania obsługa głównych podzespołów mechanicznych. Wady: typowe dla TFSI – szybkie powstawanie nagaru na zaworach ssących, rozciągający się łańcuch rozrządu (kontrola i wymiana co 100–130 tys. km), konieczność wymiany świec i cewek co ok. 55–65 tys. km, wycieki oleju spod dekli i turbo po większych przebiegach. GPF wymaga regularnych tras i „przepaleń”. Elektronika auta nowoczesna i stabilna, ale przy wysokich przebiegach pojawiają się drobiazgi (soft MMI, czujniki komfortu). Zawieszenie komfortowe, wymaga inwestycji po 150–180 tys. km. Model nie toleruje LPG (wtrysk bezpośredni). Idealny dla osób szukających wygodnej, dynamicznej benzyny z tanim serwisem.