Audi A7 4K FL 3.0 55 TFSI 340KM GPF DLZA to topowa benzyna mild hybrid tej generacji – 3.0 V6 TFSI (DLZA) z 340 KM, 500 Nm, systemem 48V, quattro i automatem S tronic. Setka pojawia się po 5,2 s, rozpędzanie liniowe, moment dostępny już od niskich obrotów, spalanie w trasie ok. 8,3–9,5 l, miasto 10,5–12 l. Atuty: natychmiastowa reakcja na gaz, płynność jazdy nawet z pełnym obciążeniem, prestiż i wykończenie klasy premium – wnętrze z rozbudowanym MMI Touch, ambient, masaże, wentylacje, top audio, matrycowe LED, komplet asystentów. System mild hybrid obniża zużycie paliwa w warunkach miejskich i pomaga zachować trwałość rozrusznika. Plusem jest długowieczność mechaniki – odpowiedni serwis i olej, inspekcja rozrządu i regularne czyszczenie nagaru pozwalają uniknąć wydatków przez 200+ tys. km. Najważniejsze minusy: nagar na zaworach ssących (czyszczenie mechaniczne co 80–100 tys. km), rozciągający się łańcuch rozrządu (kontrola już po 110–130 tys. km, wymiana napinacza/łańcucha), szybkie zużycie cewek/świec (60 tys. km), wycieki spod dekli i turbo przy dłuższych przebiegach. System mild hybrid wymaga inspekcji pasków/baterii po 100–150 tys. km. Skrzynia S tronic – wymiana oleju co 60 tys. km. Zawieszenie adaptacyjne, wymagające inwestycji po ok. 160–200 tys. km. To auto dla poszukiwaczy prestiżu, dynamicznej jazdy i bezkompromisowego komfortu.