AUDI A8 D2 2.8 V6 12V 174KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A8 D2 2.8 V6 12V 174KM to bazowa wersja legendarnej limuzyny, która na rynku wtórnym uchodzi za niezawodny, tani w obsłudze klasyk segmentu E. Silnik 2.8 V6 12V dostarcza 174 KM i 235 Nm, pozwalając na przyspieszenie do 100 km/h w okolicach 9,5 s oraz prędkość maksymalną około 220 km/h. Największe atuty: miękka, liniowa praca silnika, minimalizm elektroniki, prosta mechanika i tania naprawa, wyjątkowa odporność na złą benzynę i niechlujną eksploatację. Blacha aluminiowa (Audi Space Frame) zapewnia bardzo dobrą ochronę przeciwkorozyjną. Model doskonale adaptuje się do LPG i jest stosunkowo tani w utrzymaniu pod względem kosztów elementów silnika, rozrządu oraz zawieszenia (klasyczne lub opcjonalne pneumatyk). Wnętrze trzyma klasę nawet dziś – szeroka sofa tylna, wygodne fotele przednie, dobry poziom wygłuszenia. Spalanie: miasto 12–14 l, trasa 7,7–8,8 l. Wady to ospałość przy pełnym obciążeniu, wycieki oleju spod dekli, awarie cewek zapłonowych, typowe luzy zawieszenia po 200+ tys. km, konieczność inspekcji wału korbowego przy wyższych przebiegach. Elektronika prosta, awarie to zazwyczaj drobiazgi typu zamki, szyby, sterowanie klimatyzacją. Rozrząd na pasku wymaga regularnych wymian (co 80–100 tys. km), kontrola uszczelnień przy serwisie. Audi A8 D2 2.8 12V to propozycja dla tradycjonalistów – komfortowa limuzyna w stylu retro, trwała, niezawodna, tania w utrzymaniu i przewidywalna, przy minimum wymagań serwisowych.