Audi A8 D2 2.5 TDI 150KM (AKN/AFB) to legenda segmentu E – pięciocylindrowy TDI, aluminiowa karoseria i komfort limuzyny tworzą kombinację cenioną przez użytkowników flot, wymagających długowieczności i niskiego spalania. Jednostka 2.5 TDI rozwija 150 KM i 310 Nm, osiąga 0–100 km/h w 10,5 s (automat), prędkość maksymalna blisko 215 km/h. Największym atutem jest długowieczność (przy obsłudze rozrządu, pompy – bez problemu 500+ tys. km), legendarnie niskie spalanie: 6–7,5 l trasa, 8–9 l miasto. Komfort? Wnętrze szerokie, wygodne, świetnie wyciszone, aluminiowa konstrukcja (ASF) doskonale opiera się korozji. Elektronika prosta, bez typowych obecnych dziś awarii, tania naprawa typowych bolączek. Wady? Największa – awaryjna pompa VP44 (regeneracja każdego 250–350 tys. km), typowe są też wycieki spod pokryw i turbo, sporadyczne awarie układu chłodzenia, early dwumasowe koło zamachowe, szybkie zużycie końcówek drążków zawieszenia oraz tulei. Zawieszenie (klasyczne lub pneumatyczne) wymaga znaczącej obsługi po 200 tys. km (amory, wahacze, gumy). Rozrząd wymaga wymiany co 80–100 tys. km. Model ten ceniony jest za unikalny miks solidności diesla, minimalizmu elektroniki, bardzo dobrego zabezpieczenia antykorozyjnego, dobrego wyciszenia i taniego serwisu mechaniki. W skrzyniach automatycznych po ok. 200 tys. km wymagany jest serwis oleju. To wersja stworzona dla długodystansowców: serwis, regularne naprawy typowych punktów, a samochód odpłaca się latami taniej, wygodnej i przewidywalnej eksploatacji.