AUDI A8 D2 3.3 TDI CR 225KM AKF – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A8 D2 3.3 TDI CR 225KM (AKF) to flagowy diesel tej generacji A8, wyposażony w wyrafinowany V8 Common Rail o mocy 225KM i aż 480Nm. Auto zapewnia przyspieszenie do 100 km/h w 8,2 s oraz wyjątkową kulturę pracy, a aluminiowa karoseria dodatkowo minimalizuje masę i podkreśla wyjątkowość tej limuzyny. Największe atuty to ogromna siła napędowa, płynność jazdy (zwłaszcza z automatem Tiptronic) i niskie spalanie jak na masę – można zejść do 7,7–8,5 l/100km na trasie. Model ma opcję napędu quattro i prawdziwie pałacową kabinę: pełna elektryka, rozbudowane audio, klimatyzacja automatyczna, komfortowe zawieszenie pneumatyczne. Plusy: fenomenalna trwałość głównej jednostki (przebiegi ponad 500 tys. km nie są rzadkością), rewelacyjne wyciszenie oraz solidna odporność na zużycie wnętrza. Najważniejsze wady to: bolączki wtryskiwaczy CR (powyżej 220–250 tys. km – kosztowna regeneracja), typowe wycieki spod dekli i przewodów turbo, okresowe awarie turbiny, czasem problemy z EGR lub zapowietrzenie układu CR. Pneumatyka zawieszenia po 15–20 latach bywa problematyczna, a elektronika (głównie komfortowa) wymaga okresowych napraw. To auto dla konesera stylu V8 i diesla – najlepsze na autostradowe dystanse, rodzinne podróże i dla tych, którzy cenią przewidywalność inwestycji. Ugruntowana renoma długodystansowca!