Audi A8 D2 3.7 V8 230KM to benzynowa propozycja dla tych, którzy szukają stylu, mocy V8 i komfortu flagowych limuzyn końca XX w. Oferuje 230KM, 315 Nm, sprint do 100 km/h w 7,9 s, V-max blisko 250 km/h oraz wzorową płynność i dźwięk typowy dla klasycznej V8. Model wyposażony jest w pełen pakiet luksusu: rozbudowana elektryka, wentylowane fotele, skóra, nagłośnienie Bose, automatyczna klimatyzacja i wygłuszenie na najwyższym poziomie. Największe atuty to wytrzymałość głównej jednostki napędowej (przy regularnym serwisie: olej, rozrząd, świece osiąga grubo ponad 400 tys. km), rewelacyjna kultura pracy, świetna adaptacja na autostradowe dystanse, bardzo dobra odporność na LPG (przy dobrej instalacji i regulacji zaworów). Wadą jest wysokie spalanie: miasto 15–17 l, trasa 8,5–10 l. Typowe bolączki: wycieki spod dekli, simmeringów, okresowe awarie cewek i świec, konieczność wymiany rozrządu (koszowna – dwa paski, napinacze), sporadyczne defekty zawieszenia pneumatycznego lub klasycznego (amory, tuleje, wahacze po 200 tys. km). Elektronika komfortowa po latach – awarie zamków, szyb, drobiazgi zegarów i klimatyzacji. Klasyk z duszą – wymaga dbałości, ale odwdzięcza się stylem, komfortem, brzmieniem V8 i odpornością na upływ czasu.