Audi A8 D2 4.2 V8 Quattro 310KM to szczytowy wariant flagowej limuzyny lat 90., kultowy napęd quattro i genialna jednostka wolnossąca V8 o mocy 310KM i 410Nm – daje rewelacyjne osiągi (0–100 km/h: 6,5 s, V-max: 250 km/h), pozbawione kompromisów brzmienie i majestat jazdy. Wnętrze: pełen luksus – elektryka, wentylowane skórzane fotele, topowe audio, komfortowe wyposażenie, wyciszenie i automatyczna climatronic na cztery strefy. Plusem jest absolutna wytrzymałość V8 (przebiegi powyżej 400–500 tys. km są osiągalne), trwały napęd quattro i wzorowa odporność głównej jednostki na agresywne użytkowanie. Słabe punkty: wysokie spalanie (miasto 17–20 l, trasa 10–12 l), kosztowny i skomplikowany serwis rozrządu (łańcuch, napinacze, wariatory – wymaga demontażu frontu, wymieniany co ok. 130–150 tys. km), typowe wycieki spod pokryw i simmeringów oraz okresowa potrzeba wymiany cewek, świec, oraz elementów sterowania rozrządem. Pneumatyczne lub klasyczne zawieszenie – wymiany amortyzatorów i wahaczy co 180–220 tys. km. Elektronika komfortowa – sporadyczne awarie softu, czujników parkowania i drobiazgów wnętrza. Do tego kultowa karoseria ASF – aluminium zapewnia odporność na rdzę. To prawdziwy klasyk – majestat, prestiż, komfort i siła dla znawców i miłośników klasycznej motoryzacji, gotowych na wyższe koszty, ale i bezkresne emocje za kierownicą.