Audi A8 D2 FL 3.7 V8 260KM to odświeżona wersja prestiżowej niemieckiej limuzyny, podkreślająca szczytowe osiągnięcia inżynierii z końca lat 90. Sercem auta pozostaje wolnossący, ośmiocylindrowy silnik V8 o mocy 260KM i 350Nm, który rozpędza ten lekki (dzięki aluminiowemu nadwoziu ASF) samochód do 100 km/h w nieco ponad 7,5 s; prędkość maksymalna sięga 250 km/h. Największymi atutami tej wersji jest aksamitna praca silnika – nawet po latach imponuje kulturą oraz dynamiką; dźwięk V8 daje niepowtarzalne wrażenia w codziennej jeździe i na trasie. Model FL zachwyca bogactwem wyposażenia: skórzane fotele z opcją podgrzewania, nawiewy na całą kabinę, pełna elektryka, klimatyzacja z oddzielnymi strefami, systemy bezpieczeństwa (ABS, ASR, ESP) i legendarna trwałość wykończeń wnętrza. Nadwozie ASF praktycznie eliminuje rdzę przy prawidłowej eksploatacji, a jakość wyciszenia do dziś pozostaje wzorcem w klasie executive. Wady modelu? To auto dla osób akceptujących wysokie spalanie (miasto 15–17 l/100 km, trasa 9,0–10,5 l), kosztowny serwis rozrządu (dwa paski, napinacz hydrauliczny, czasem konieczny demontaż frontu), regularne kontrole simmeringów oraz uszczelek pokryw – naturalnym objawem wieku są wycieki oleju. Zdarzają się defekty cewek, świec i przewodów zapłonowych – wymiana może być kosztowna przez trudny dostęp. Zawieszenie komfortowe, ale kosztowne w naprawach po 180–220 tys. km (tuleje, amory, wahacze). Elektronika – najczęściej pojawiają się awarie szyb, zamków centralnych i rzadziej klimatyzacji, lecz całość jest przewidywalna w naprawie. Audi A8 D2 FL 3.7 V8 to auto dla tych, którzy cenią styl, komfort i klasyczne brzmienie V8 bez codziennego stresu serwisowego. Przy regularnym serwisie odwdzięcza się długowiecznością, prestiżem oraz ponadprzeciętną wygodą podróżowania na trasach i w codziennych luksusowych przejazdach.