AUDI A8 D3 FL 2.8 V6 24V FSI 210KM – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A8 D3 FL 2.8 V6 24V FSI 210KM to benzynowa odmiana po liftingu, stworzona dla kierowców ceniących prostą, trwałą mechanikę i wysoki komfort bez ekstremalnych kosztów serwisu. Silnik 2.8 V6 FSI (210 KM, 280 Nm) gwarantuje płynność jazdy, cichą pracę, sprint 0–100 km/h w 8,1 s i umiarkowane spalanie (7,2–8,5 l trasa, 10,5–12 l miasto). Atutami są prostota konstrukcji (brak turbosprężarki), bardzo dobra tolerancja LPG (przy doborze odpowiedniej instalacji, dotrysku, kontroli luzów zaworowych), trwały rozrząd na pasku i tanie części zamienne. Komfort podróżowania wzorcowy – przestrzeń, tapicerki klasy premium, full elektryka, rozbudowane nagłośnienie, intuitywne MMI, dużo schowków i wentylowane fotele. Po FL – bardziej wydajne wyciszenie i nowocześniejsze systemy asystujące. Wady: powstawanie nagaru na zaworach ssących (konieczność czyszczenia co 80–100 tys. km), typowe wycieki spod pokrywy, simmeringów (po 180–220 tys. km), konieczność kontroli rozrządu (pasek co 90–120 tys. km, z kompletem rolek i pompy wody). Okazjonalnie defekty cewek zapłonowych, awarie pompy wody czy klimatyzacji. Zawieszenie komfortowe (klasyczne lub pneumatyczne), po 180–200 tys. km typowe są luzy, wymiana amorów/tulei. Elektronika auta przewidywalna – pojawiają się głównie drobiazgi: awarie centralnego, szyb, soft MMI. To model dla trwałych rodzin, firm i użytkowników poszukujących umiarkowanych kosztów eksploatacji bez rezygnacji z komfortu, stylu i prestiżu.