AUDI A8 D4 4.2 TDI 350KM CDSB – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A8 D4 4.2 TDI 350KM CDSB to najpotężniejszy diesel tej generacji, wyznaczający nowe granice dynamiki w segmencie limuzyn executive. Potężny V8 TDI rozwija 350 KM i aż 800 Nm dostępnych już od 1750 obr./min, co pozwala na sprint do 100 km/h w 5,5 s i fenomenalną elastyczność nawet przy pełnym obciążeniu. Atuty: absolutna kultura pracy silnika – brak wibracji, cicha praca, natychmiastowa reakcja na gaz; napęd quattro oraz automatyczna skrzynia Tiptronic zapewniają stabilność niezależnie od warunków. Wyposażenie auta typowe dla segmentu F: pełny pakiet luksusu, wentylowane, elektrycznie regulowane fotele, masaże, szeroki ambient, nagłośnienie Bang&Olufsen, rozbudowane systemy bezpieczeństwa, adaptacyjne zawieszenie, MMI Touch. Model ten potrafi zaskoczyć niskim spalaniem (trasa 7,8–8,8 l/100 km, miasto ok. 11–13 l), a olbrzymi bak pozwala na długie trasy bez tankowania. Główne wady: złożoność konstrukcji – typowe są wycieki spod pokryw, przewodów turbiny i intercoolera po 200+ tys. km, kosztowna regeneracja wtryskiwaczy CR, turbo i napinaczy rozrządu, czujniki DPF i AdBlue często zawodzą po większych przebiegach (konieczna regularna diagnostyka AdBlue/SCR, przepalanie DPF na trasie), a kosztowy serwis zawieszenia (amortyzatory, tuleje). Typowe są incydenty z usterkami komfortu, MMI i wskaźników, lecz to elektronika na najwyższym poziomie. Model polecany długodystansowcom lub osobom szukającym prestiżu – wymaga świadomej obsługi serwisowej, odwdzięcza się jednak trakcją, luksusem i długowiecznością w segmencie high-end.