AUDI A8 D4 FL 3.0 TDI 258KM CTBA – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A8 D4 FL 3.0 TDI 258KM CTBA to kompromis pomiędzy dynamiką, oszczędnością a luksusem segmentu F po liftingu. Silnik 3.0 TDI CTBA z Common Rail generuje 258 KM i 580 Nm – auto osiąga 0–100 km/h w 5,9 s, oferuje świetne przyspieszenie i absolutnie wzorową elastyczność na każdej trasie. Plusem jest cicha praca, niskie spalanie (trasa 5,8–6,7 l, miasto 7,5–8,7 l), trwały napęd quattro i rewelacyjne adaptacyjne zawieszenie. Model wyróżnia się komfortowym wnętrzem: masaże, wentylacje, skóra, MMI Touch, topowe nagłośnienie, najlepsze asystenty jazdy i safety na rynku. Główne wady: zapychanie DPF przy miejskiej eksploatacji (długie trasy wymagane co tydzień), wycieki spod pokryw, przewodów turbo i intercoolera po ponad 200 tys. km. Po 220–260 tys. km typowa regeneracja turbo i wtryskiwaczy; czasem awarie zaworu EGR. Skrzynia S tronic wymaga wymiany oleju co 60 tys. km, a zawieszenie adaptacyjne – wymiany amortyzatorów/tulei po 180 tys. km. Elektronika auta stabilna, rzadkie awarie softu MMI, czujników i elementów komfortu. To idealny wybór dla flot, rodzin i osób poszukujących długowieczności, komfortu oraz przewidywalnych rachunków serwisowych.