Audi A8 D4 FL 4.2 TDI 385KM CTEC to najbardziej zaawansowany technologicznie diesel w historii generacji D4 – po lifcie model zyskał aż 385 KM, 850 Nm i pozycję najszybszego diesla segmentu F. Przyspieszenie do 100 km/h w 4,7 s (!), prędkość maksymalna ograniczona elektronicznie do 250 km/h, spokój i cisza pracy nawet w dynamice godnej sportowego coupe. Motor ten to podwójnie doładowane V8 CR, największe plusy: potężna elastyczność już od 1400–1500 obr./min, fenomenalne przyspieszanie przy każdym obciążeniu i każdej masie, a przy tym gustownie niskie zużycie paliwa na trasie (7,6–8,2 l/100 km, miasto 10–11,5 l/100 km). Komfort podróżowania to osobny rozdział: luksusowe wykończenie, nagłośnienie Bang&Olufsen, masaże, wentylacja, panoramiczne szyby, MMI Plus, komplet asystentów, ambienty, systemy personalizacji i bezpieczeństwa. Wady? Obsługa SCR/AdBlue (awarie czujników NOx, pompki, softu po 200+ tys. km), bardzo kosztowna regeneracja podwójnych turbosprężarek i wtryskiwaczy CR (po 200–250 tys.), zapychanie DPF przy miejskiej eksploatacji, czasem problemy z kolektorem dolotowym i intercoolerem. Koszty adaptacyjnego zawieszenia (serwis co 160–200 tys. km), wycieki spod dekli i intercoolera, regularna wymiana oleju w Tiptronic/S tronic. Elektronika najwyższej klasy, po latach drobne awarie softu MMI i czujników. To propozycja nie tylko dla menedżerów – również dla koneserów prawdziwej motoryzacji GT niedostępnej konkurencji w dieslu.