Audi A8 D5 55 V6 TFSI 340KM CZSE to propozycja benzynowej limuzyny klasy E/F o nowoczesnym, zaawansowanym napędzie hybrydowym mild hybrid 48V. Motor V6 3.0 TFSI generuje 340 KM oraz 500 Nm – auto przyspiesza do setki w 5,6 s, oferując i tak znakomitą elastyczność przy każdym stylu jazdy. Nowoczesny silnik z bezpośrednim wtryskiem i mild hybrid pozwala na żeglowanie, płynne ruszanie i sprawia, że A8 55 TFSI jest nie tylko dynamiczne, ale również rozsądne pod względem spalania (7,7–8,8 l/100 km trasa, miasto 10–11,5 l). Zaletą tej wersji jest nie tylko aksamitna praca oraz cicha jazda, ale przewidywalność kosztów serwisowych i szeroka dostępność komponentów mechanicznych. Wyposażenie: pełen pakiet luksusu (MMI Touch z wirtualnym kokpitem, matrycowe LED, soft-close, masaże, wentylacje, personalizacja ambientu, rozbudowany audio Bang&Olufsen, panoramiczny dach). Model doskonale nadaje się do codziennego użytkowania, jak i na długie trasy rodzinne. Najczęściej wymieniane mankamenty: typowy dla TFSI nagar na zaworach ssących (czyszczenie mechaniczne co 80–100 tys. km), rozciągający się łańcuch rozrządu (kontrola już po 100–130 tys. km), zużycie cewek i świec (wymiana kompletów co 55–65 tys. km), incydentalne wycieki spod dekli czy przewodów turbo po dłuższych przebiegach. Skrzynia tiptronic/S tronic wymaga wymiany oleju co 60 tys. km. Zawieszenie adaptacyjne wymaga serwisu po 160–200 tys. km, szczególnie przy jeździe na dużych felgach. Mild hybrid (system 48V) to minimalny koszt serwisowy (kontrola pasków, baterii i softu co 100–150 tys. km), a wszelkie naprawy można przewidzieć przy regularnej diagnostyce komputerowej. Elektronika nowoczesna, choć z czasem potrzebuje aktualizacji systemu MMI, czujników komfortu czy wskaźników. To flagowiec klasy premium, dla świadomych użytkowników, którzy rozumieją konieczność regularnych przeglądów i potrafią docenić nowoczesną technikę w połączeniu z klasycznym komfortem wielkiej limuzyny.