Audi A8 D5 55 V6 TFSI 340KM GPF (DLZA) to flagowa benzyna klasy F, wyróżniająca się połączeniem mocy i pełnego nowoczesnego bezpieczeństwa ekologicznego. Motor V6 3.0 TFSI (typ DLZA) generuje 340 KM, 500 Nm, a znacząca przewaga to filtr cząstek stałych benzyny GPF i dopracowany mild hybrid 48V, dzięki czemu auto spełnia najnowsze normy emisji. Przyspieszenie 0–100 km/h trwa 5,5 s; napęd quattro i 8-biegowa tiptronic gwarantują płynne oddawanie mocy na każdej nawierzchni – komfort jazdy to absolutna ekstraklasa, a realne spalanie to 8,4–9,2 l/100 km w trasie i 10,5–11,8 l/100 km w mieście. Największym atutem jest praktycznie bezwibracyjna praca i cicha jazda, szeroka gama asystentów bezpieczeństwa, nowoczesny MMI Touch z dwoma ekranami i cyfrowym kokpitem, wykończenie highline (wentylacja, masaże, ambienty, soft close, matrycowe LED, adaptacja foteli pod każdego pasażera). Minusy wersji: typowo dla TFSI potrzebna jest regularna profilaktyka – czyszczenie nagaru na zaworach, kontrola łańcucha rozrządu (co 110–130 tys. km, wymiana napinacza/łańcucha), wymiana świec i cewek, sporadyczne wycieki spod pokryw i z osprzętu mild hybrid (paski, soft) po ponad 150 tys. km, filtr GPF potrafi się zapchać przy wyłącznie miejskiej jeździe lub częstych zimnych startach. Zawieszenie adaptacyjne/pneumatyczne wymaga serwisu po 160–200 tys. km. Skrzynia wymaga wymiany oleju co 60 tys. km (tiptronic lub S tronic). Elektronika premium – soft MMI, aktualizacje, czujniki parkowania lub komfortu pojawiają się wyłącznie w autach o wyższych przebiegach. Auto dla wymagających, świadomych, którzy potrafią docenić najwyższą technikę i komfort, ale nie zaniedbują regularnej obsługi i czyszczenia osprzętu napędu.