AUDI A8 D5 60 BITDI V8 345KM CVXB – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A8 D5 60 BiTDI V8 345KM (CVXB) to wzór dynamicznego diesla w luksusowym wydaniu, adresowany do najbardziej wymagających użytkowników. Sercem auta jest czterolitrowy podwójnie doładowany V8, Common Rail, generujący 345 KM i aż 800 Nm – sprint do setki trwa zaledwie 5,1 s, prędkość maksymalna 250 km/h, a autostradowa elastyczność jest poza zasięgiem konkurencji. Napęd quattro, 8-stopniowa tiptronic i adaptacyjne zawieszenie sprawiają, że limuzyna prowadzi się jak sportowe coupe. Największy plus to nie tylko oszałamiająca dynamika, ale arcykomfortowa kabina (rozbudowane MMI Touch, cyfrowy kokpit, wentylowane i automatycznie regulowane fotele, masaże, soft close, matrycowe LED, panoramiczne dachy, topowe audio). Trwałość V8 diesla przekracza 400+ tys. km przy serwisie oleju i regularnej wymianie filtrów. Mimo ogromnej mocy – spalanie w trasie: ok. 8–9 l/100 km, miasto 10,5–12 l/100 km. Wady: kosztowna obsługa podwójnych turbosprężarek, typowe awarie czujników AdBlue (NOx) i DPF po 160–220 tys. km, obsługa i regeneracja SCR, okresowe wycieki spod pokrywy zaworowej, intercoolera i turbo po większych przebiegach, konieczność regularnego wypalania DPF, regeneracja wtryskiwaczy po 220–260 tys. km. Skrzynia wymaga wymiany oleju co 60 tys. km. Zawieszenie kosztowne w naprawie po dużym przebiegu, mięchów, gumy, amortyzatory. Elektronika rozbudowana i dopracowana, choć po latach wymagane są aktualizacje MMI, softu wskaźników, drobne naprawy comfortu lub sensora SYS. Auto dla entuzjastów GT, sportowego komfortu oraz świadomych serwisu użytkowników, którzy cenią przewidywalność, dynamikę i luksus w jednym opakowaniu.