AUDI A8 D5 60 V8 TFSI 460KM MHEV CXYA – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi A8 D5 60 V8 TFSI 460KM MHEV CXYA to imponująca benzynowa ośmiocylindrówka w segmencie F – limuzyna, która oferuje sportowe emocje, niesamowity komfort i najwyższy prestiż podróżowania. Sercem wersji jest czterolitrowy V8 TFSI (CXYA) o mocy 460 KM i 660 Nm, wspierany mild hybrid 48V (MHEV), co pozwala na osiągnięcie 100 km/h w zaledwie 4,4 s. System twin-turbo, zaawansowany direct injection, cylinder-on-demand (odłączanie do połowy cylindrów pod małym obciążeniem) oraz rozbudowany układ mild hybrid czynią z tego auta jednego z najsprawniejszych przedstawicieli klasy executive GT. Spalanie? Przy spokojnej jeździe w trasie poniżej 9 L/100 km, miasto 12–14 L, przy bardzo dynamicznej przekracza 16 L, ale przez częste żeglowanie i szybki start mild hybrid utrzymuje koszty na niskim poziomie jak na ten segment. Wnętrze najbardziej ekskluzywne – szerokie, wentylowane i masowane fotele, panoramiczne dachy, ambient, najlepsza tapicerka, full LEDy, system MMI Touch z dwoma ekranami, nagłośnienie Bang&Olufsen 3D, pełen asystent jazdy i bezpieczeństwa. Wady: typowe dla TFSI – nagar na zaworach (czyszczenie co 80–100 tys. km), rozciągający się łańcuch rozrządu z napinaczami (kontrola po 100–130 tys. km), szybkie zużycie cewek i świec (serwis co 50–65 tys. km), sporadyczne wycieki spod pokryw oraz intercoolera, kosztowny serwis systemu mild hybrid i turbo (kontrola systemu po 120–150 tys. km). Zawieszenie adaptacyjne przy sportowej jeździe wymaga regularnych inwestycji po 120–180 tys. km. Skrzynia tiptronic – wymiana oleju co 60 tys. km (zaniedbanie grozi uszkodzeniami mechatroniki). Elektronika bogata, lecz stabilna – incydentalne awarie systemu komfortu, MMI, sensory parkowania lub softu, typowe tylko dla mocno eksploatowanych egzemplarzy. To limuzyna dla koneserów GT, menedżerów i osób, które oczekują emocji V8 w klasycznej, bezkompromisowej oprawie.