AUDI Q2 GA 1.4 16V TFSI COD 150KM CZEA – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Audi Q2 GA 1.4 16V TFSI COD 150KM (CZEA) to model stworzony dla tych, którzy cenią kompromis pomiędzy dynamiczną jazdą a przewidywalnymi kosztami obsługi. Sercem auta jest turbodoładowany, czterocylindrowy silnik o mocy 150 KM i technologii COD (cylinder on demand) – wyłącza dwa cylindry podczas spokojnej jazdy, znacznie redukując zużycie paliwa (trasa: 5,2–5,7 l; miasto: 6,7–7,9 l). Sprint do setki: 8,5 s (manual), dostępne automaty DSG/S tronic jeszcze poprawiają komfort. Atutami Q2 1.4 TFSI są miękka praca, elastyczność, szeroki zakres dynamiki i bardzo przewidywalny styl jazdy – auto komfortowo „pływa” w korkach i zaskakuje dynamiką na trasie. Wyposażenie obejmuje nowoczesne opcje MMI, personalizację ambientu, pełny pakiet asystentów bezpieczeństwa oraz praktyczne wnętrze z wygodną kanapą. Największe minusy tej odmiany? Typowa dla jednostek TFSI podatność na wycieki spod pokryw i uszczelek turbo przy większych przebiegach (150–200 tys. km), szybkie zużycie cewek zapłonowych oraz świec (wymiana kompletów co 55–70 tys. km), sporadyczne awarie aktuatora systemu COD (objaw – nierówne przełączanie trybów pracy, utrata mocy na niskich cylindrach). Po 130–150 tys. km typowe są regeneracje turbo, wycieki z chłodniczki oleju i konieczność czyszczenia nagaru na zaworach ssących. Model nie toleruje LPG z uwagi na bezpośredni wtrysk. Zawieszenie komfortowe, lecz na większych felgach szybciej wymaga obsługi amortyzatorów, a w wersjach S tronic regularnej wymiany oleju co 60 tys. km. Elektronika bezproblemowa, choć soft MMI i czujniki komfortu warto aktualizować przy większych przebiegach. Q2 1.4 TFSI COD CZEA to wersja dla kierowców szukających dynamicznego crossovera do miasta i w trasy – wymaga regularnej profilaktyki, ale nagradza ekonomią, komfortem i nowoczesnością.