BMW Seria 3 E90 320d 163KM to najpopularniejszy diesel BMW początku XXI wieku – łączy dynamikę, ekonomię i komfort klasy wyższej średniej. Sercem auta jest czterocylindrowy diesel M47TU2 o mocy 163 KM i 340 Nm, przyspieszenie do 100 km/h trwa 8,4 s. Model ceniony za bardzo niskie zużycie paliwa (trasa 5,2–5,8 l/100 km, miasto 6,2–7,9 l), dużą trwałość bloku i osprzętu – zwłaszcza, gdy serwisujesz olej co 10 tys. km, naprawiasz filtry i regularnie wypalasz DPF. Wnętrze E90 to szeroki zakres wyposażenia (klimatronik, multimedia, tapicerki premium, skrzynia manual lub automat), nowoczesny kokpit i rozbudowane systemy bezpieczeństwa. Największe plusy: przewidywalność kosztów (tanie zamienniki, ogromna liczba regeneracji turbo/wtrysków), wytrzymałość zawieszenia (przy dynamicznej jeździe po ok. 120–150 tys. km wymagane renowacje), szeroka dostępność aut używanych i niskie koszty utrzymania na tle segmentu. Wady: Zapychanie DPF w jeździe wyłącznie miejskiej (zalecane regularne trasy), wycieki spod pokrywy zaworowej po 150–180 tys. km, regeneracje turbo i wtryskiwaczy przy większych przebiegach, sporadyczne awarie zaworu EGR/sterownika świec żarowych. Automaty wymagają wymiany oleju co 60 tys. km. Zawieszenie, choć trwałe, wymaga regularnej konserwacji i wymian amortyzatorów/gum. Elektryka przewidywalna, choć czasami wymaga drobnych napraw softu komfortu, liczników czy czujników parkowania. 320d 163KM E90 to besteller klasy średniej: uniwersalny, tani w obsłudze i przewidywalny przez lata, o ile zadbasz o typowe bolączki diesla.