CHRYSLER 200 II 3 6V6 24VVVT 287KM ERB – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Chrysler 200 II 3.6 V6 24V VVT 287KM (ERB) uznawany był za najbardziej dynamiczną odmianę tej generacji. Silnik V6 Pentastar dostarcza świetną elastyczność (287KM, 355Nm), pozwalając uzyskać 0-100 km/h nawet w 6,5 s. Auto wyposażone jest seryjnie w 9-biegową automatyczną skrzynię, napęd na przód lub (opcjonalnie) na cztery koła (AWD). Kluczowe zalety to dynamika, cicha i aksamitna praca silnika, bogate wyposażenie (fotele wentylowane, panoramiczny dach, multimedialny system Uconnect). Realne spalanie – miasto aż 13–14 l/100 km, trasa 8,5–9,5 l/100 km; egzemplarze AWD konsumują ok. 1 l więcej. Wśród typowych bolączek tej wersji znajdują się awarie skrzyni ZF 9HP (szarpnięcia przy przełączeniach, sporadyczne błędy sterownika), wycieki oleju z pokrywy zaworów oraz wytrzymałość napędu przy agresywnym stylu jazdy. Uwagę zwraca także ergonomia – kabina, mimo dużej długości nadwozia, jest dość ograniczona pod względem miejsca nad głową i przestrzeni z tyłu. Do plusów należy komfort jazdy, wysokiej jakości audio, prestiż oraz możliwości tuningu silnika (Stage 1/2), które pozwalają bez utraty trwałości uzyskać do 310KM. Model rekomendowany użytkownikom lubiącym sportową jazdę i amerykańskie auta z wygodą na pierwszym planie – przy zachowaniu reżimu serwisowego i kontroli stanu skrzyni biegów.

Redakcja portalu Selected.pl
Jesteśmy zespołem pasjonatów motoryzacji, dziennikarzy i specjalistów technicznych, którzy każdego dnia tworzą rzetelne, praktyczne i unikalne treści dla kierowców. Naszym celem jest dostarczanie sprawdzonych porad, analiz usterek i inspiracji tuningowych - od eksploatacji codziennych aut po historie wyjątkowych projektów. Wierzymy, że wiedza techniczna może być przekazywana przystępnie i ciekawie, a motoryzacja to coś więcej niż tylko środki transportu - to styl życia. Sprawdź kanały social media: