Citroen C5 Aircross 1.2 12V PureTech 131KM EB2 ADTS to reprezentant segmentu SUV, który zdobył bardzo szeroką popularność w Europie dzięki miękkiemu zawieszeniu, doskonałemu komfortowi jazdy i niezwykle taniej eksploatacji. Sercem jest PureTech EB2 ADTS – 1.2 l, 131 KM, 230 Nm, skrzynia manualna 6-biegowa (opcjonalnie automat EAT8), napęd na przód. Sprint do 100 km/h: 10,3 s (automat), city spalanie 6,8–7,9 l/100 km, trasa 5,1–6,3 l. Największe atuty: doskonale wyciszona kabina, bardzo szerokie fotele ADVANCED COMFORT, miękkie, sprężyste zawieszenie (adaptacyjne), ogromna liczba schowków, bagażnik nawet do 720 l, zaawansowany system multimediów, cyfrowe wskaźniki, ADAS (aktywny tempomat, kamera cofania, lane assist), personalizacja kolorów wnętrza oraz przemyślana ergonomia. Model, mimo małej pojemności, bardzo dobrze radzi sobie z codziennym użytkowaniem flotowym/miejskim, elastyczność napędu, odporność bloku na wysokie przebiegi (serwis olejowy max co 10 tys. km). Wady: wycieki spod pokrywy zaworowej po 90–120 tys. km, szybkie zużycie sprzęgła, belek tylnej osi i amortyzatorów, bugi elektroniki (ADAS, multimedia, czujniki), sporadyczna konieczność wypalania GPF, głośna praca przy wysokich obrotach. Model toleruje soft-tuning do 145 KM, nie przewiduje LPG. Rekomendowany jako SUV rodzinny, taxi, do floty premium lub jako miejski daily oferujący rekordowy komfort jazdy i przewidywalne wydatki przez lata.
Strona główna Dane techniczne Citroen C5 Aircross 1.2 12V PureTech 131KM EB2 ADTS – OPINIE, WADY,...