Sandero III 1.0 12V SCe 67KM GPF (B4D 419) to budżetowa nowość w ofercie Dacii, skierowana do osób szukających prostoty, niskiej awaryjności i kosztów eksploatacji. Trzycylindrowy silnik wolnossący 1.0 SCe (67 KM/95 Nm, kod B4D 419, filtr GPF), rozrząd pasek (wymiana co 60–75 tys. km), genialna współpraca z LPG IV generacji (zalecana kontrola luzów zaworowych co 40 tys. km). Osiągi: sprint do 100 km/h w 16,7 s, ale atutem jest niskie spalanie: miasto 6,2–7,5 l/100 km, trasa 4,8–6,1 l; LPG ok. 7,7–8,4 l/100 km. Kabina nowej generacji: szeroko regulowane fotele, nowoczesny panel medialny Media Control z wbudowanym uchwytem na telefon, USB, Bluetooth, większa ilość schowków i lepsza ergonomia niż wcześniej, bagażnik 328–1,100 l. Atuty: bardzo szeroka baza zamienników (Renault Clio V, Logan III), tania naprawa osprzętu (świece, alternator, miękki układ wydechowy), minimalna elektronika, genialna tolerancja LPG przy regularnej kontroli, tania regeneracja amortyzatorów i sprzęgła. Wady: wycieki spod pokrywy zaworowej po 90–110 tys. km, szybkie zużycie amortyzatorów przy flotowym stylu jazdy, ospała reakcja na gaz przy pełnym załadunku, bugi panelu centralnego i klimatyzacji, sporadyczne awarie alternatora, duża głośność przy wysokich obrotach, niemożliwy poważny tuning (soft do 75 KM). Model nie toleruje skomplikowanych przeróbek, wyróżnia się jednak bardzo niskim TCO i prostotą napraw, dzięki czemu jest wyjątkowo chętnie wybierany jako daily do miasta, dla firm, flot taxi oraz na rodzinne wyjazdy – komfort i przewidywalność w najlepszym budżetowym wydaniu.