Dodge Challenger III FL 5.7 V8 HEMI 381KM (EZC) jest esencją amerykańskiego muscle-cara w najczystszej formie dzięki kultowej jednostce V8 HEMI – 381KM, 556Nm, niepowtarzalny dźwięk, natychmiastowy odzew na gaz, klasyczna konstrukcja. Auto przyspiesza 0–100 km/h w ok. 5 s (automat 8-biegowy TorqueFlite lub klasyczny manual) i potrafi być bardzo oszczędne, jak na „amerykańca” tej klasy – jazda trasowa 9–11 l, miasto nawet 16–19 l/100 km. Challenger 5.7 V8 to legenda stylu: nadwozie przytłacza rozmiarem, szerokością, niską linią dachu i retro detalami, a pakiety wyglądu (R/T, Shaker, Scat Pack) pozwalają spersonalizować auto pod własny gust. Plusem są fenomenalne fotele, bardzo wygodna kabina, perfekcyjne audio (zestaw Alpine lub Harman/Kardon), ogromny bagażnik (prawie 460 l) i bardzo nowoczesna elektronika z Uconnect IV. Największe wady: spotykane są wycieki spod pokrywy zaworowej, szybkie zużycie tylnego mostu i półosi przy drifcie/burnoutach, odbijające się czasem stukami przeguby, a przy intensywnym użytkowaniu – awarie cewek zapłonowych (szczególnie w LPG), sporadyczne błędy czujników MDS (odłączanie cylindrów) i okresowe stuki w maglownicy. Silnik HEMI wymaga utrzymania wysokiej jakości oleju i częstszej kontroli świec oraz cewki. Warto pilnować wyważenia wału, szczególnie w wersjach po modyfikacjach. Model polecam prawdziwym entuzjastom muscle-cars, kolekcjonerom klasycznych V8, wielbicielom tuningu i loud&proud – to auto daje niepowtarzalne emocje, genialny dźwięk i nieprzemijającą wartość w oczach fanów amerykańskiej motoryzacji. Challenger HEMI doskonale sprawdzi się jako weekendowy cruiser, auto hobby i środek na wyróżnienie się na każdej światłach w Polsce.