Fiat 500 II 0.9 TwinAir Turbo 105 KM to unikatowy w skali światowej, dwucylindrowy wariant kultowego miejskiego malucha, przeznaczony dla osób oczekujących dynamiki przy niskim spalaniu i ekscentrycznego charakteru. Silnik 0.9 TwinAir generuje 105 KM i aż 145 Nm przy niskich obrotach, co przekłada się na świetną elastyczność i zabawowe prowadzenie auta (0–100 km/h w ok. 10 s, prędkość maksymalna 188 km/h). Model wyróżnia się ikonicznym stylem retro, szeroką gamą barw nadwozia oraz możliwością spersonalizowania wnętrza – ogrom opcji wykończenia, oryginalne wskaźniki, multimedialny system Uconnect, panorama lub dach cabrio. Najważniejszy atut tej wersji to ogromna przyjemność z prowadzenia – auto jest zwinne, ma bardzo niską masę, wyraźnie sztywniej zestrojone zawieszenie oraz sportowo brzmiący silnik już od niskich obrotów. Plusy: bardzo niskie spalanie w cyklu mieszanym (5,2–6,5 l/100 km, w mieście 6,6–7,8 l), możliwość adaptacji do LPG (z wymogiem regularnych przeglądów zaworów), tanie serwisowanie głównych układów mechanicznych oraz niebanalna prezencja. Wady: typowe dla TwinAir są szybkie zużycie cewek i świec zapłonowych, okazjonalne wycieki spod pokrywy zaworowej, incydentalne awarie turbo (głównie po zaniedbaniach wymiany oleju) oraz podwyższona głośność powyżej 3,800 obr./min. Dwucylindrowy motor może drgać na biegu jałowym i wymaga dobrego stanu poduszek silnika. W autach intensywnie eksploatowanych w mieście szybko zużywają się elementy sprzęgła, amortyzatory i tuleje zawieszenia. Zdarzają się sporadyczne awarie modułów komfortu oraz błędy czujników ciśnienia doładowania. Wnętrze pozostaje typowe dla 500-ki – wystarczające na cztery osoby, bagażnik skromny, lecz praktyczny. Model znakomicie sprawdza się jako samochód do miasta, dla osób młodych, kobiet, miłośników oryginalnych konstrukcji – daje mnóstwo uśmiechu za kierownicą, przy niewielkiej, przemyślanej eksploatacji.