Jaguar S-Type 3.0 V6 24V VVT 238KM AJ30 to klasyczny przedstawiciel brytyjskiej elegancji przełomu wieków w segmencie premium. Wersja 3.0 V6, projektowana wraz z Fordem, była synonimem luksusu z wyważoną dynamiką i trwałością na lata. Motor AJ30 (238KM/293Nm, rozrząd łańcuchowy, VVT, tylny napęd RWD, skrzynia manualna Getrag lub automat ZF/GM) pozwalał na sprint 0–100 km/h w 7,2 s, vmax 235 km/h, spalanie miasto 12,2–14,8 l/100 km, trasa 7,6–9,2 l. Kabina oferuje komfortowe, szerokie fotele, skórę, drewno i dużo miejsca dla pasażerów, a bagażnik 400–1,000 l zapewnia praktyczność. Docenianą zaletą jest ultra-tania obsługa rozrządu i zawieszenia, szeroka baza zamienników (części z Mondeo/XF/XJ), odporność mechaniczna V6 – blok bez problemu wytrzymuje 400 tys. km. Samochód ma prostą elektronikę, intuicyjne sterowanie, a układ jezdny zapewnia stabilność nawet przy wyższych prędkościach. Wady obejmują szybkie zużycie sprzęgła i automatu w intensywnej eksploatacji flotowej oraz przy ostrzejszej jeździe miejskiej, typowe wycieki pokrywy zaworowej po 90–130 tys. km, problemy z centralnym zamkiem, szybami i bugi panelu klimatyzacji. Do częstszych napraw zaliczają się wymiany tulei wahaczy, amortyzatorów i drobnych elementów układu chłodzenia. Model dobrze znosi soft tuning do 255–265KM (chip, wydech), nie toleruje LPG. Świetny wybór dla fana klasyki, rodzin, firm ceniących styl, komfort i przewidywalność wydatków.