JAGUAR XE X760 FL P300 TURBO 300KM AJ20P4 – OPINIE, WADY, AWARIE I ZALETY

Jaguar XE X760 FL P300 Turbo 300KM AJ20P4 (2021–) to topowa benzynowa odmiana typu performance, korzystająca z 2.0 Ingenium AJ20P4 (300KM/400Nm, turbo twinscroll, łańcuch, 8HP, AWD). Osiągi: 0–100 km/h 5,7 s, vmax 275 km/h, spalanie miasto 10,2–12,8 l/100 km, trasa 6,8–8,9 l. Wnętrze: dynamiczne tapicerki, sportowe fotele, system Meridian, digital cluster, rozbudowana ergonomia, ambient, bagażnik 410 l. Atuty: ultra-tania regeneracja turbo, amortyzatorów, rozrządu (zamienniki XE/XF), szeroka baza tuningowa (chip do 320KM+), bardzo wysoka odporność na flotowy styl jazdy, szybki soft/hard tuning, przewidywalne koszty napraw, genialna wymiana elementów panelu centralnego. Wady: szybka degradacja sprzęgła automatu we flotach/taxi, bugi panelu touch po aktualizacjach, podatność na zabrudzenie tapicerki przy dynamicznej eksploatacji, cykliczne wycieki zaworowej/turbo po 90–130 tys. km, amortyzatory do wymiany co 120 tys. Model nie przyjmuje LPG, wymaga regularnych przeglądów turbo, jest świetny do floty premium, rodzinnego daily o sportowym zacięciu oraz dynamicznej firmy ceniącej klasę.