Jaguar XF 3.0 V6 238KM (X250, 2008–2015) to druga generacja limuzyny premium XE, łącząca styl retro z nowoczesnością. Silnik Ford/Jaguar AJ30 (238KM/293Nm, łańcuch rozrządu, multiplex, automat 6HP26 ZF, RWD), zapewnia 0–100 km/h 7,1 s, vmax 238 km/h, spalanie miasto 12,3–15,0 l/100 km, trasa 7,8–9,4 l. Wnętrze: skórzane fotele, drewno, tapicerka premium, porty USB, rozbudowane audio, nowoczesny cluster, ergonomiczny kokpit, bagażnik 540 l. Plusy: ultra-tania obsługa rozrządu, amortyzatorów i alternatorów (zamienniki XF/X-Type/Ford), bardzo trwały blok (ponad 400 tys. km), tania wymiana amortyzatorów, szeroka baza zamienników, niskie awarie napędu. Wady: szybka degradacja sprzęgła automatu w flocie/taxi, wycieki pokrywy zaworowej po 80–120 tys., bugi panelu centralnego, podatność na rdzę progów, stukanie amortyzatorów po 120 tys., tapicerka podatna na zabrudzenia, sporadyczne awarie szyb/klimatyzacji. Model dobrze znosi soft tuning 255–270KM, idealny do klasycznych flot, taxi, rodzin i do codziennej jazdy – styl przy niskim rachunku za serwis!