Jaguar XF 4.2 V8 298KM (X250, 2008–2012) – flagowy sedan segmentu E, przyspieszenie 0–100 km/h 6,7 s, vmax 250 km/h, spalanie miasto 13,9–16,4 l/100 km, trasa 8,2–10,4 l. Silnik AJ33S 4.2 V8 (298KM/420Nm, łańcuch rozrządu, automat 6HP ZF, RWD), zapewnia bardzo wysoką kulturę pracy, natychmiastową reakcję na gaz, genialną odporność na długie przebiegi (>350 tys. km), oraz miękką charakterystykę typową dla Jaguara. Wnętrze: nowoczesne tapicerki, skóra, wykończenie drewno/antracyt, nowy cluster, Touch Pro, porty USB/AUX, masa schowków, bagażnik 540 l, klimatyzacja i zestaw audio premium. Atuty: ultra-tania regeneracja rozrządu, amortyzatorów i alternatorów (zamienniki XJ/Ford), bardzo niska awaryjność bloku, tania obsługa automatu ZF i osprzętu napędowego. Wadą jest szybka degradacja sprzęgła/automatu w taksówkach/chips, wycieki uszczelek po 100 tys. km, podatność progów na rdzę i szybka degradacja tapicerki. Model idealnie przyjmuje soft tuning do 310–320KM, nie nadaje się na LPG. To limuzyna dla fana stylu, klasy premium, floty lub rodzinnego auta do codziennego prestiżu!