Jaguar XJ VII X351 2.0 240KM (2012–2015) to wyraz „downsizingu” w segmencie premium, skierowany do flot, firm i użytkowników ceniących styl oraz umiarkowane koszty serwisu – pod maską czterocylindrowy Ford EcoBoost 2.0 GTDi (240KM/340Nm, turbo, łańcuch rozrządu, 8HP ZF, RWD). Osiągi – 0–100 km/h w 7,7 s, vmax 241 km/h, spalanie miasto od 9,1 do 10,7 l/100 km, trasa 6,3–7,6 l. Wnętrze: tradycyjna jakość wykończenia, skóra, drewno, topowy system Touch Pro, komfortowe fotele, pełna elektryka, ergonomiczny bagażnik 520–1,030 l. Zaletą jest ultra-tania obsługa turbo, amortyzatorów, rozrządu (cz. Mondeo, XF, Ford), świetna wytrzymałość głównego bloku (przy regularnej obsłudze 300 tys. km), przewidywalne koszty serwisu, szeroki dostęp do części. Wady: szybka degradacja sprzęgła/automatu przy miejskiej/taxi eksploatacji, bugi panelu Touch Pro, wycieki zaworowej/turbo po 80–110 tys. km, podatność na rdzę bez konserwacji, amortyzatory szybko zużywają się w ruchu taxi, tapicerka wymaga częstego czyszczenia. Model znakomicie przyjmuje soft tuning do 260–270KM, nie zaleca się LPG. Idealny do miejskiej floty, firmowego premium taxi i jako tani w utrzymaniu sedan klasy F.